شهردار بندرماهشهر در گفت و گو با فارس:

درخواست۵۰میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی کانال های روباز اطراف شهرک طالقانی در سال۹۸

برای ساماندهی کانال های روباز اطراف شهرک طالقانی در سال آینده 50میلیارد ریال اعتبار درخواست شده است

مجاهد نظارات شهردار بندرماهشهر در خصوص کانال های روباز شهرک طالقانی در گفت و گو با خبرگزاری فارس ، اظهار کرد: در شهرک طالقانی سیستم فاضلاب اجرا نشده است و دفع فاضلاب از طریق کانال‌های روباز انجام می‌شود. تصمیماتی اتخاذ شد که در سال آینده پروژه فاضلاب شهرک طالقانی اجرائی شود و در کانال‌های روباز شهرداری فاضلاب جاری نشود زیرا این کانال‌ها تنها برای دفع آب‌های سطحی ساخته شده است.

 

 

 

شهردار بندرماهشهر عنوان کرد: در شهرک طالقانی نزدیک به ۵۰ کیلومتر کانال روباز برای دفع آب‌های سطحی وجود دارد که مشکل اصلی ۴ کیلومتر کانال خاکی اطراف شهرک است. عمق این کانال‌ها در برخی نقاط به ۲ متر و عرض ۵ متر می‌رسد که بسیار خطرناک هستند.

 

 

 

وی افزود: بخشی از این کانال ها در سال گذشته به صورت بتنی مرمت و درپوش گذاری شد و ۲ بار کل کانال‌های شهرک با ماشین‌های مکانیزه لایروبی شد. همچنین برای اصلاح کانال‌های دفع آب‌های سطحی ۵ میلیارد تومان اعتبار درخواست کردیم که بتوانیم کانال‌های اطراف شهرک را مسقف و بتنی کنیم.

 

 

 

 

نظارات گفت: آبفای استان پیمانکار اجرای فاضلاب را انتخاب می‌کند و بر اساس گفته آنها قرار است در سال آینده طرح ایجاد سیستم فاضلاب شهرک طالقانی آغاز به کار کند.