در نیمه دوم سال97

۸۰۰نهال مثمر در فضای سبز بندرماهشهر غرس شد

مسئول واحد فضای سبز شهرداری بندرماهشهر: در نیمه دوم سال جاری بیش از ۴هزار و پانصد نهال در میادین و بلوارهای بندرماهشهر و شهرک های اطراف غرس شد.

سیدمحمد امین سبحانی، مدیر واحد فضای سبز شهرداری بندرماهشهر اظهار داشت: در سال های گذشته جهت ایجاد و گسترش فضای سبز شهری از تنوع گونه های گیاهی محدودی استفاده میشد که همین امر موجب عدم شادابی و طراوت لازم محیط شهری را در پی داشت.

وی ادامه داد:با توجه به دستور شهردار محترم مبنی بر تنوع بخشیدن به فضاهای سبز شهری،  واحد فضای سبز در شش ماهه دوم سال جاری استفاده از گونه های جدید گیاهی (درختی، درختچه، پوششی) سازگار با آب و هوای منطقه را در دستور کار خود قرارداد . تلاش شد عمده گیاهان کاربردی از گونه های درختی مثمر و سایه دار  باشد.

دکتر سبحانی ادامه داد: در شش ماهه دوم سال جاری بیش از ۴هزار و ۸۰۰ نهال در بلوارها و میادین و فضاهای سبز کوچک و بزرگ شهری بندرماهشهر و شهرک های تابعه کاشته شده است که گونه های درختی مثمر شامل ۳۰۰ اصله نهال لیمو ترش و نارنج، ۵۰۰نفر نخل استعمران بوده و مقدار ۴۰۰ اصله نهال کاری کنار معمولی، شاه توت، سه پستان و کنار هندی هم در برنامه کاشت پروژه های در دست اقدام وجود دارد. استفاده از گونه های غیر مثمر همچون انجیر معابد، پده، آکاسیا، برهان، خرزهره، ابریشم مصری، برهان گلی، تکوما گل زرد، ختمی چینی و لگنوم نیز در برنامه های کاری این واحد گنجانده شده است.

مدیر واحد فضای سبز شهرداری بندرماهشهر خاطرنشان کرد: به منظور زیباسازی و ایجاد مناظر چشم نواز شهری بیش از ۴هزار اصله گل کاغذی در مناطق مختلف شهر کاشته شده که زیبایی ظاهری و مقاومت در برابر گرما و تابش شدید آفتاب از ویژگی های بارز این گیاه محسوب می شود.

سیدمحمد امین سبحانی ادامه داد: جهت گل کاری ۱۹ هزار مترمربع از سطح بلوارها و پارک ها و میادین شهر ۵ نمونه گل فصلی شامل گازانیا، اطلسی معمولی، اطلسی هیبرید ، همیشه بهار و جعفری استفاده شده که امید داریم در ایام عید مناظر زیبایی را برای شهروندان و مسافران ایجاد نماید.

 1