انعقاد بیش از ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال قرارداد و تفاهم نامه سرمایه گذاری در شهرداری بندرماهشهر

شهرداری بندرماهشهر در راستای ایجاد درآمدهای پایدار ۱قرارداد و ۳ تفاهم نامه سرمایه گذاری ساخت مجتمع های تجاری، تفریحی، بازارچه، فضای سبز را با بیش از ۲هزار میلیارد ریال منعقد نمود.

مجاهد نظارات شهردار بندرماهشهر در آیین امضای قرارداد و تفاهم نامه های سرمایه گذاری که در سالن جلسات شهرداری بندرماهشهر برگزار شد اظهار داشت:تعداد ۴تفاهم نامه سرمایه گذاری به مبلغ بیش از ۲هزارو۵۰۰ میلیارد ریال در قالب طرح های مشارکت مدنی در شهرداری بندرماهشهر با سرمایه گذاران داخلی منعقد شد.

 

وی تصریح کرد: اولین قرارداد مربوط به احداث مجتمع تجاری تفریحی خدماتی در اتوبان آزادی ست. این مجتمع با اعتباری بالغ بر ۱هزار و ۵۰۰میلیارد ریال و در زمینی به مساحت ۴۸هزار متر مربع احداث خواهد شد. ۳۶هزارمترمربع از این پروژه  تجاری تفریحی خدماتی به همراه محوطه سازی و فضای باز و همچنین  ۱۲هزارمترمربع آن به ساخت پارکینگ های طبقاتی اختصاص داده شده است.

 

شهردار بندرماهشهر ادامه داد: قرارداد این پروژه به صورت مشارکت مدنی منعقد گردید.  آورده شهرداری تنها زمین ، عوارض و پروانه های ساخت است ؛ و هزینه های طراحی ، نقشه برداری و ساخت پروژه بر عهده سرمایه گذار خواهد بود.

 

مجاهد نظارات در خصوص امضای تفاهم نامه اول گفت:این تفاهم نامه مربوط به احداث مجتمع ودینگ سنتر است که بناست در حاشیه اتوبان آزادی احداث و تمامی امورات مربوط به زوجین ائم از خرید لوازم خانگی،لباس عروس ، پوشاک، جشن های عروسی،گل و شیرینی و… را تامین کند.

 

نظارات ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰میلیارد ریال در زمینی به مساحت  ۱۰هزار مترمربع احداث خواهد شد. در این تفاهم نامه زمین و پروانه های ساخت را شهرداری تامین و هزینه های طراحی و ساخت مجتمع بر عهده سرمایه گذار خواهد بود.

 

شهردار بندرماهشهر در تشریح تفاهم نامه سرمایه گذاری سوم اظهار داشت:شهرداری بندرماهشهر محدوده فاز۷ را در اواسط سال جاری از نهادهای متولی تحویل گرفت. متاسفانه این منطقه دارای کاستی های فراوانی ست و شهرداری به دلیل کمبود منابع مالی قادر نیست  تمام مشکلات این منطقه را در کوتاه مدت برطرف نماید. از این رو یک تفاهم نامه سرمایه گذاری جوینت ونچر منعقد شد که طبق آن سرمایه گذار موظف است در منطقه فاز هفت معادل ۳٫۵هکتار فضای سبز ،مبلمان شهری،ست های بازی و فضای تفریحی به همراه یک سالن ورزشی چند منظوره ۱هزارمتری ایجاد کند و پس از آن شهرداری یک قطعه زمین با کاربری تجاری مسکونی به مساحت حدودا ۳هزارمترمربع در انتهای بلوار شهرداری جهت ساخت مجتمع تجاری و مسکونی در اختیار وی قرار خواهد داد که در آن پروژه نیز شهرداری ذینفع خواهد بود.

 

نظارات از امضای تفاهم نامه ساخت بازارچه به عنوان چهارمین مورد سرمایه گذاری یاد کرد و گفت:  بر اساس این تفاهم نامه دانشگاه آزاد در محل خوابگاه ناحیه صنعتی خود یک بازارچه محلی احداث خواهد کرد و شهرداری معادل مجوزهای ساخت، عوارض و تمدید پروانه در این پروژه سرمایه گذاری کرده و تا ۱۰سال به اندازه درصدی مشخص از آن منتفع می شود.

 

علی پروین رییس هیئت مدیره شرکت پیشکسوتان پرسپولیس در این مراسم اظهار داشت: شرکت پیشکسوتان پرسپولیس تهران  در پروژه های مختلفی در تهران و اطراف تهران سرمایه‌گذاری کرده است و امروز برای اولین بار در استان دیگر قرارداد سرمایه گذاری به امضا رساندیم که امیدواریم که با کمک شهرداری یک مجموعه تفریحی توریستی خوبی در بندرماهشهر ایجاد کنیم .

پژمان شعبانی رییس دانشگاه آزاد بندرماهشهر گفت: امروز بسیار خرسندیم که شهرداری و شورای بندرماهشهر مدیریت یکپارچه ، پویا و هماهنگی به خود گرفته است . امروز تفاهم نامه سرمایه گذاری احداث یک بازارچه محلی را با شهرداری منعقد کردیم و امیدواریم همکاری های شهرداری و دانشگاه در زمینه های مختلف بیش از پیش افزایش یابد.