شهردار بندرماهشهر خبرداد

در دو سال گذشته ۸۵۰۰ متر لوله‌گذاری و کانال زیرزمینی دفع آبهای سطحی احداث شده است/هنوز هم جای کار وجود دارد/ رفع کامل مشکل دفع آبهای سطحی فازهای ۷ و ۶ نیازمند ۶۵ میلیارد تومان اعتبار است

شهردار بندر ماهشهر گفت: شهرداری بندر ماهشهر برای حل مشکل دفع آب‌های سطحی از ابتدای سال97 تاکنون اقدام به احداث ۸ هزار و ۵۰۰ متر کانال و لوله‌گذاری در بندرماهشهر و شهرک های اطراف کرده است.

مجاهد نظارت اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ متر لوله‌گذاری و احداث کانال دفع آبهای سطحی در مناطق مختلف شهر صورت گرفته که با توجه به محدودیت بودجه، نقاط مهم در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: از این میزان ۳ هزار و ۷۰۵ متر مربوط به سال ۹۷ بوده و در ۶ ماه نخست امسال نیز ۳ هزار و ۷۹۶ متر لوله‌گذاری و کانال های زیرزمینی در بندرماهشهر و شهرک های اطراف ایجاد شده است.

شهردار بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا پایان امسال، ۳ هزار و ۴۱۰ متر دیگر در فاز ۶، فاز ۷ و بلوار کوثر اجرایی شود.

نظارات یادآور شد: با توجه به اینکه شاه‌راه اصلی دفع آبهای سطحی شهر از خیابان ابوذر می‌گذرد در تلاش هستیم برای اینکه عملیات دفع با سرعت بیشتری انجام شود ۵۰۰ متر خط لوله دیگر به این خط اضافه شود.

وی تصریح کرد: شرایط دفع آبهای سطحی در بندر ماهشهر به گونه‌ای است که عمده آبها به سمت خیابان پاسداران و از طریق آبنمای خیابان آیت‌الله سعیدی به خیابان مطهری هدایت و از خیابان ابوذر دفع می‌شود.

وی ادامه داد: این مناطق در سال‌های گذشته نقاط فوق بحرانی بود که شهرداری در دو سال اخیر تنها یک هزار و ۵۰۰ متر لوله‌گذاری و کانال‌های زیرزمینی در آن انجام داده است.

شهردار بندر ماهشهر متذکر شد: یکی از نقاط بحرانی بندر ماهشهر فاز ۵ بود که امسال یک هزار متر لوله‌گذاری در این منطقه انجام شده است و تا پایان سال این رقم افزایش خواهد داشت. برای حل مشکل دفع آبهای سطحی فاز ۷ و ۶ نیز حدود ۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با توجه به محدودیت بودجه، نقاط اولویت دار انجام خواهد شد.

نظارات در پایان با بیان اینکه یکی از دلایل اصلی مشکل دفع آبهای سطحی ورود زباله و نخاله‌های ساختمانی به کانال‌ها است، گفت: همشهریان عزیز از ریختن زباله در خیابان‌ها و معابر پرهیز کنند. رعایت این نکته کمک بسیار مهمی به جلوگیری از گرفتگی کانال‌های دفع آبهای سطحی خواهد کرد.