تشریح برخی اقدامات واحد خدمات شهری شهرداری بندر ماهشهر جهت مبارزه با کرونا + تصاویر

مسئول واحد خدمات شهری شهرداری بندر ماهشهر در خصوص اقدامات این واحد جهت پیشگیری از شیوع کرونا اظهار کرد: در پی ورود بیماری کرونا به کشور، به منظور کنترل شرایط محیطی جهت کاهش شیوع این ویروس مطابق با مصوبات و دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا و مطابق دستور شهردار محترم و تحت نظر مستقیم معاونت محترم خدمات، به سهم خود اقدامات پیشگیرانه را در دو بخش بهداشت محیط شهری و بهداشت فردی پرسنل خدماتی را در دستور کار قرار دادیم.
مهدی همتی گفت: در این راستا نظافت و ضدعفونی معابر اصلی و پر تردد، پارک ها، مبلمان شهری، سرویس های بهداشتی عمومی، پایانه های مسافربری، بازار روز، بازارچه عرضه آبزیان، کشتارگاه دام ، غسالخانه و آرامستان رضوان طبق برنامه ریزی به صورت روزانه انجام می گردد.
مسئول واحد خدمات شهرداری بندرماهشهر گفت:جهت پیشگیری از انتقال کرونا از شهر های همجوار نیز ، سیستم پایش و ضدعفونی در ورودی شهر از محور هندیجان_بندرماهشهر نصب گردید و علاوه بر ضدعفونی بدنه بیرونی، درون اتومبیل ها نیز ضدعفونی می شود. ‌
همتی با اشاره به لزوم افزایش آگاهی و رعایت بهداشت فردی گفت: واحد خدمات شهری با هدف گذاری “هر نیروی خدمات باید مروج سلامت باشد” برخی اقدامات را در دستور کار خود قرار داد.
همتی ادامه داد: تامین و توزیع ماسک و دستکش میان نیروهای اجرایی، ضدعفونی دائمی ابزار کار نیرو های اجرایی و ماشین آلات خدمات شهری،لغو سیستم حضور و غیاب اسکن اثر انگشت جهت جلوگیری از تماس مشترک ، آموزش چهره به چهره به پرسنل اجرایی در محل کار در خصوص آشنایی با راه های جلوگیری از انتقال بیماری از جمله اقدامات پیشگیرانه چند مدت اخیر بود که هم اکنون هم در حال اجراست.
مسئول خدمات شهرداری بندرماهشهر در تشریح ادامه اقدامات پیشگیرانه گفت: اطلاع رسانی و دستورالعمل استفاده از مواد گندزدا به نیروهای اجرایی و ستادی،تامین ژل ضدعفونی،ماسک و دستکش برای نیروهای خدماتی،صدور اطلاعیه های بهداشتی و توزیع پوستر و بروشور های آموزشی ، ایجاد تمهیدات و ادوات لازم جهت تشدید پاکسازی محیط شهری و زمین های بلا استفاده بخش دیگری از این اقدامات پیشگیرانه است.
مهدی همتی با اشاره به اهمیت تخلیه و پاکسازی به موقع مخازن زباله در سطح شهر جهت جلوگیری از انتقال ویروس گفت: از شهروندان درخواست می شود با اقداماتی نظیر استفاده از کیسه های مقاوم جهت جمع آوری زباله ،رعایت ساعت انتقال زباله به بیرون از منزل و پرهیز از انداختن ماسک و دستکش های استفاده شددر محیط پیرامون،کارگران زحمتکش خدمات را در تنظیفات شهر یاری نمایند