شهردار بندرماهشهر:

آبهای سطحی ایجاد شده است /برای اصلاح تمام نقاط مستعد شهر۲۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است

شهردار بندرماهشهر : در سه سال گذشته بیش از ۱۵هزار متر کانال دفع آب های سطحی در نقاط مستعد و اصلی بندرماهشهر احداث شده است.


شهردار بندرماهشهر اظهار کرد: در سه سال گذشته بیش از ۱۵هزار متر کانال دفع آب های سطحی در نقاط مستعد و اصلی بندرماهشهر احداث شده است که ایجاد این متراژ کانال طی ۳سال در بندرماهشهر بی سابقه است و در تمام این نقاط سرعت دفع آبهای سطحی به حداقل زمان ممکن رسیده است.



نظارات گفت: تمامی کانال های احداث شده صرفا از محل اعتبارات شهرداری احداث شده است و برای شهرداری مقدور نبود بیش از این بودجه ای را در این حوزه هزینه کند، زیرا امورات دیگر شهرداری مختل میشد.



وی ادامه داد: برای احداث کانال و اصلاح تمام نقاط مستعد شهر بیش از ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تنها ۸۰میلیارد تومان آن میبایست در فازهای ۶ و ۷ هزینه شود.



نظارات تصریح کرد: خیلی ها مخالف احداث کانال های دفع آبهای سطحی بودند و میگفتند این کانال ها زیر زمین می روند و دیده نمی شود و بودجه آن را صرف احداث زیر گذر و رو گذر و پل و امثالهم کنید تا به چشم بیاید و مطرح شوید، اما با جدیت تا آنجا که بودجه اجازه می داد در این حوزه کار کردیم.



مجاهد نظارات گفت:تمامی نقشه ها و مطالعات لازم در حوزه دفع آبهای سطحی انجام شده است و توان شهرداری در اجرای پروژه های زیرساختی و احداث کانال های زیرزمینی ۴برابر وضعیت فعلی ست ولی میبایست بودجه مورد نظرمان میسر شود تا امکان تعریف پروژه های جدید وجود داشته باشد.



شهردار بندرماهشهر در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه سیستم فاضلاب شهری یک سیستم معیوب و ناقص است که در بارش ها آب را پس میزند و فاضلاب وارد بسیاری از منازل می شود. شاید اگر جایی بیان شود که یک منطقه شهری، با ۵۰هزار نفر جمعیت سیستم فاضلاب ندارد بسیار مضحک و باورنکردنی باشد ، اما واقعا شهرک طالقانی بندرماهشهر سیستم فاضلاب ندارد و تمامی فاضلاب این شهرک از سیستم دفع آبهای سطحی به خارج شهر هدایت می شود .
‌‌‌‌‌‌

 8