معابر منطقه۲ شهرداری بندرماهشهر نامگذاری می شود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای بندرماهشهر خبر داد:معابر منطقه۲ شهرداری بندرماهشهر به زودی نامگذاری می شود.

 

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرماهشهر؛ رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهربندرماهشهر خبرداد: نامگذاری معابر منطقه دو شهرداری بندرماهشهر(ناحیه صنعتی) در شورای اسلامی شهر به تصویب رسید و به زودی تابلوهای مربوطه نصب خواهد شد.

ناصر فیصلی زاده رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهربندرماهشهر با اعلام این خبر اظهارکرد: نامگذاری معابر شهری در واقع حکم شناسنامه شهرها را دارند ودر مدیریت شهری اهمیت بسیار زیادی دارند.

وی بااستناد به ماده ۷۱ ‌قانون تشکیلات، وظایف و اختیارات و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران تصریح کرد : تصویب نام‌گذاری معابر، میادین، خیابان‌ها، کوچه و کوی در حوزه شهری و هم‌چنین تغییر نام آن‌ها با رعایت مقررات مربوط از وظایف شورای شهر است .

وی بابیان اینکه نام یک مکان هویت‌بخش و یا تقویت‌کننده عناصر هویتی و احساس تعلق شهروندان مخاطب (ساکن یا عابر) است افزود: تجمیع اسامی معابر و میادین یک شهر نیز هویت کلان شهر را نمایان می‌سازد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورا باتاکید براینکه، نام‌گذاری میادین و معابر شهری کارکردهای مختلفی دارد افزود: تسهیل مدیریت بهینه در شهر، هویت‌بخشی به فضاها، ایجاد احساس تعلق در بین شهروندان، مدیریت بهینه اطلاعات شهری شهروندان، تعیین جایگاه شهروندان و کسبه مستقر در آن، تشخیص نگرش به بافت خاص شهری از جمله این کارکردهاست.

وی هدف از نامگذاری معابر ناحیه صنعتی را بهبود وضعیت شناسایی معابر و دسترسی آسان شهروندان به معابر برشمرد و افزود: برخی از معابر این منطقه فاقد نام بود و مشکلاتی را برای ساکنین محترم فراهم کرده بود که در این راستا با تاکید کمیسیون فرهنگی شورا در یک طرح فوری معابر فاقد نام را شناسایی و در شورای نامگذاری شهرداری نام های مناسبی برای آنها تعیین که پس از بحث وبررسی در شورای اسلامی شهر به تصویب این شورا رسید و به زودی عملیات نصب تابلوهای معابر نامگذاری شده آغاز خواهد شد.

فیصلی زاده با تاکید براینکه
اولویت اول ما در این طرح مزین نمودن خیابان ها و معابر به نام شهیدان والامقام شهرمان بوده بیان داشت: تمام تلاشمان براین است که نام شهدای گرانقدر همواره برآسمان زندگی مان در سطح شهر و محله بدرخشد و به این منظور پس از شناسایی شهدای منطقه ای که هر نقطه از آن بوی شهید می دهد و با بررسی های همه جانبه توانستیم معابر منطقه فارابی را به نام شهدای عزیز پتروشیمی فارابی مزین ودر سایر نقاط ناحیه صنعتی مثل نوپاژ ومنطقه کارگری از نام مقدس شهدا شهرمان استفاده کنیم .

وی بیان کرد : شهروندان محترم در صورت شناسایی معابری که نام گذاری نشده و یا نامناسب بودن اسم معابر می‌توانند با ارائه درخواستی موضوع را به شهرداری اطلاع داده تا پس از بررسی‌های لازم به شورای نامگذاری ارجاع داده شود و نسبت به تهیه تابلو نامگذاری و یا تغییر نام معابر اقدام لازم صورت گیرد.

رییس کمیسیون فرهنگی در پایان از فرج الله قنواتی شهردار منطقه ۲ که اهتمام ویژه ای در پیگیری این پروژه داشت تقدیر کرد.