. بیش از ۲۱۰هزارمتر مربع از فضای سبز بندرماهشهر مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شد

مسئول واحد فضای سبز شهرداری بندرماهشهر:در سال جاری بیش از ۲۱۰هزار متر مربع از فضای سبز بندرماهشهر وشهرک طالقانی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شد.

سید امین سبحانی مسئول واحد فضای سبز شهرداری بندرماهشهر با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور کاهش هزینه تعمیر و نگهداری فضاهای سبز شهرستان و صرفه جویی در منابع آبی ،سیستم آبیاری بسیاری از پارک ها ، بلوارها و میادین شهر مکانیزه شد.

سبحانی عنوان کرد:با استقرار سیستم مکانیزه آبیاری تحت فشار، در هر هکتار حدود ۶هزار و ۴۰۰مترمکعب آب صرفه جویی می شود و راندمان کاری حدودا ۷۵ تا ۹۵درصد افزایش خواهد یافت.

وی افزود: از دیگر مزایای این روش می توان به افزایش یکنواختی توزیع آب ، افزایش سبزینگی ، بهره بری بهتر محصول  و افزایش حدودا ۲برابری محصول سطح زیرکشت اشاره نمود.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری بندرماهشهر خاطرنشان کرد: این شهرداری در سال جاری بیش از ۲۱۰هزار متر مربع از فضاهای سبز ، شامل پارکها ، میادین و بلوارهای بندرماهشهر و شهرک طالقانی می شود را مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار نموده است و امید می رود این واحد بتواند با روش های علمی و تلاش های مضاعف سرانه فضای سبز شهرستان را بیش از پیش افزایش دهد.