ارتقای بیش از ۳هزارمترمربع سرانه فضای سبز بندرماهشهر + کلیپ

بیش از ۳هزارمترمربع سرانه فضای سبز بندرماهشهر به بهره برداری رسید.

فضای سبز (شهری) تداعی کننده طبیعتی ست که همواره جهت کسب آرامش و رهایی از دغدغه های ‌روزمره به آن پناه می بریم! وجود فضای سبزشهری که به عنوان یکی ازشاخص های توسعه یافتگی شهری به حساب می آید به ارتقا سطح کیفیت زندگی شهروندان و ایجاد فضایی مناسب جهت تعاملات اجتماعی کمک میکند.

شهرداری بندرماهشهر با تکیه بر دانش مهندسین خود و با هدف توسعه سرانه فضای سبز، ارتقاء زیبایی های بصری و ایجاد نشاط میان شهروندان، پروژه های متعددی را در دستور کار خود قرار داده و در توانسته است در سه سال گذشته ۳۱۵.۴۳۸ متر مربع ارتقاء سرانه فضای سبز شهری را برنامه ریزی و بخش اعظمی از آن را به بهره برداری برساند.

ایجاد این حجم از فضای سبز با استفاده از آخرین متد و استانداردهای روز صورت پذیرفته که شامل استفاده از بذرهای درجه۱ ، خاک و انواع کودهای مطلوب ، زهکشی مناسب و استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار است.



در ماه های گذشته به منظور بازدهی بهتر و صرفه جویی بیشتر در مصرف آب، بیش از ۷۸۲هزار متر مربع شبکه آبیاری مکانیزه تحت فشار ایجاد گردیده و بیش از ۷۰درصد فضاهای سبز شهری به شبکه آب خام متصل شده است.

بخش هایی از پروژه های فضای سبز شامل ساماندهی فضای های سبز حاشیه شهر و شهرک ها ، مجموعه تفریحی مهر و ماه ، پارک لاله، فضاهای سبز شهرک شهید رجایی، بلوار شهید سلیمانی، احداث بیش از ۱۰پارک محله ای ، ورودی شهرک آیت الله طالقانی، کریدور نفتی،بلوارها و ده ها پروژه ریز و درشت دیگر است که ۹۰درصد آن به اتمام رسیده است.

 

 2