در روز ۱۵ اسفند به تعداد ۵ هزار اصله درخت از جانب شهرداری به مردم اهداء شد

در روز ۱۵ اسفند به تعداد ۵ هزار اصله درخت از جانب شهرداری به مردم اهداء شد

 

به گزارش روابط عمومی ، حسین صفری شهردار بندرماهشهر: به مناسبت ۱۵ اسفندماه، روز درختکاری، ۵ هزار اصله درخت از انواع مختلف به مردم بندرماهشهر اهداء شد تا مردم همراه ما در ساختن شهری زیبا همراه باشند.

در ادامه ، حسین صفری شهردار بندرماهشهر در مراسم روز درختکاری اظهار کرد: بسیار خرسندیم که قدم های موثری در حوزه فضای سبز شهر برداشته شده و نوید روزهای خوب و زیبا را به مردم بندرماهشهر و شهرک های اطراف از بابت زیباسازی و فضای سبز می دهیم.

 

صفری افزود: با توجه به پوشش غالب درختان از یک نوع، در تلاشیم کاشت درخت های بومی و ثمرده در آب و هوای شهر افزایش یافته تا گونه های مختلف باعث ایجاد فضای سبز مناسب و متنوع شود.

 

حسین صفری افزود: هدف ما ارتقای کیفی و کمی مناطق کم برخودار از خدمات شهرداری است و یکی از مهمترین نکات، ایجاد و نگهداری از فضای سبز در این مناطق است. درختکاری در فاز ۷ و ۶ به عنوان یکی از مناطق با سرانه جمعیتی بالا اقدامات موثر و خوبی است که امیدواریم رضایت مردم حاصل شود.

 

در گزارشی از کارشناسان فضای سبز شهرداری بندر ماهشهر با گسترش و بهینه سازی مصرف آب خام در فضای سبز شهری بیان داشت: بیش از ۸۰ درصد از مصرف آب فضای سبز شهری را از سنتی به مکانیزه ارتقا داده و در تلاشیم جهت رفع مشکل آب خام فاز ۶ و ۷، دریاچه ای با ظرفیت ۱۱ هزار متر مکعب احداث شود، با احداث این دریاچه می توانیم به مردم این مناطق بیش از پیش خدمات مناسب ارائه دهیم.

 

همچنین افزود: از سال گذشته تمامی خاک هایی که به جهت ایجاد فضای سبز و کشت بذر و درخت به کار برده ایم را به روش های علمی مورد آزمایش قرارداده تا از هدر رفت بودجه شهرداری در استفاده از خاک نامرغوب صرفه جویی و رشد و ماندگاری درختان را افزایش دهیم.

 

کارشناس فضای سبز شهرداری بندرماهشهر خاطرنشان کرد: مردم می توانند ما را در مسیر ارتقای فضای سبز شهری با کاشت درخت های متنوع همراهی کنند، برای این منظور مردم عزیز با مراجعه به واحد فضای سبز شهرداری حواله درخت دریافت و از نهالستان شهرداری درخت مورد نظر را تحویل بگیرند.

 

لازم به ذکر است در حاشیه مراسم روز درختکاری شهرداری بندرماهشهر بیش از ۳۰۰ اصله درخت بین مردم منطقه توزیع شد.