برگزاری جشن اوتیسم به مناسبت روز جهانی اوتیسم با همکاری شهرداری بندرماهشهر

برگزاری جشن اوتیسم به مناسبت روز جهانی اوتیسم با همکاری شهرداری بندرماهشهر

 

مدیر انجمن خیریه سرای مهر اوتیسم: به مناسبت روز جهانی اوتیسم و ایجاد فضایی مفرح برای این عزیزان با کمک شهرداری بندرماهشهر ، جشنی در پارک مهر و ماه برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری بندرماهشهر، حسین صفری شهردار بندرماهشهر نیز با ابراز خرسندی به منظور برگزاری این جشن عنوان کرد: مردم بندرماهشهر بدانند مجموعه شهرداری وظیفه خود می داند برنامه های متنوع و جشن ها را به منظور ایجاد فضایی مفرح در شهر برگزار کند.

 

صفری افزود: خرسندیم توانستیم برای انجمن اوتیسم قدمی برداریم و باعث شادی آنان شویم، در تلاشیم تداوم برنامه ها و جشن های متنوع همچنان برقرار کنیم.

 

فاطمه زلقی مدیر انجمن خیریه سرای مهر اوتیسم در خصوص این انجمن اظهار کرد: انجمن خیریه سرای مهر اوتیسم یک انجمن غیر دولتی است که در جهت افزایش آگاهی جامعه، توانمندسازی والدین، افزایش کیفیت زندگی، افزایش مهارت افراد دارای اختلال اوتیسم با هدف آموزشی، پژوهشی، توانبخشی و حمایتی از سال ۱۳۹۳ تاسیس شده است.

 

وی افزود: این انجمن تاکنون ۲۵۰ خانواده رو تحت پوشش دارد و خدمات ارائه شده از سوی انجمن خیریه سرای مهر اوتیسم به این عزیزان شامل خدمات توانبخشی از جمله کاردرمانی، گفتاردرمانی، رفتاردرمانی، هنردرمانی، موسیقی درمانی، برگزاری کلاس های متنوع و پرداخت فاکتورهای درمان است.

 

زلقی بیان داشت: از دیگر موارد خدمات ارائه شده می توان به برگزاری جشن ها، اردوها، همایش و سمینارهای علمی، دوره های ویژه کارشناسان و خانواده ها و همچنین
خدمات حمایتی شامل بسته های معیشتی و کارت هدیه برای خانواده های کم برخوردار اشاره کرد.

 

مدیر انجمن خیریه سرای مهر اوتیسم خاطرنشان کرد: جشن امروز به مناسبت دوم اوریل روز جهانی اوتیسم برگزار شده که هدف ما اطلاع رسانی و معرفی اوتیسم در سطح جامعه است، به هر میزان افزایش شناخت مردم از اوتیسم بیشتر شود، مشکلات خانواده ها کمتر و این عزیزان به راحتی در جامعه حضور پیدا کرده، بهتر درک می شوند و کمتر به انزوا میروند.