پیام تبریک مشترک مهندس نظارات شهردار و مهندس آبادی رئیس شورای اسلامی شهر بندر ماهشهر به مناسبت فرارسیدن عید قربان

به مناسبت فرا رسیدن عید قربان مهندس نظارات شهردار آبادی رئیس شورای اسلامی شهر بندر ماهشهر طی پیامی این روز را تبریک گفتند .
در این پیام آمده است :
بسم الله الرحمن الرحیم
عید قربان، پر شکوهترین ایثار و زیباترین جلوه ی تعبد در برابر خالق یکتا است قربان جلوه گاه رهایی از نفس و عید همه ی پاکی هاست، این روز، روز کمال و تجلی گاه بندگی است. عید قربان عید سرسپردگی و بندگی و رها شدن از خویش و به خدا پیوستن است؛ آنجا که انسان در عرفات به شناخت می رسد و در مشعر به شعور الهی و در منا، رهایی از تعلقات دنیوی و رسیدن به عشق و قرب الهی را آرزو می کند، آن جا که فرمان حق به ابراهیم خلیل الله(علیه السلام) براى ذبح اسماعیل صادر شد و ابراهیم آن بنده مخلص و فرمانبردار خداوند با اقتدا به وحی آسمانی، از آزمونی دشوار سربلند بیرون آمد و بندگی و فرمانبرداری خویش را به درستى در پیشگاه خداوند بزرگ اثبات نمود و با به مسلخ بردن فرزند خویش، آرزوی کهنه ابلیس را در به گمراهی کشاندن فرزندان آدم، نقش بر آب کرد.
امتحان حضرت ابراهیم (ع) یکی از بزرگ ترین امتحانات الهی بود؛ امتحانی که هدفش این بود که قلب او را از مهر غیرخدا تهی کند و عشق الهی را در سراسر قلب او پرتوافکن سازد ودرس عبودیت واقعی و جهاد در راه خدای بزرگ را به نسل های بعد بیاموزد.
عید سعید قربان، جشن شکوفایی ایمان و یقین را به مسلمانان آزاده جهان، هموطنان عزیز و مردم شریف و متدین بندر ماهشهر تهنیت عرض می نماییم. امید است در عرفه با زدودن زنگار معصیت از قلب هایمان و در قربان با قربانی کردن همه نفسانیات و منیّات و تعلقات دنیوی، سر تسلیم در مقابل عزم و اراده الهی فرود آوریم و با اخلاص تمام، در کسب توفیقات الهی موفق و مؤید باشیم.

(ان شاء الله)