بهره برداری از بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان بندرماهشهر

بهره برداری از بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان بندرماهشهر

به گزارش روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر بندرماهشهر ، بازارچه دائمی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرستان بندرماهشهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی پور امام جمعه ، فریدون بندری فرماندار ، سردار نوذری فرمانده منطقه سوم دریایی امام حسین (ع) ، آقاجری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، رییس دادگستری شهرستان بندرماهشهر شهردار ، ربیس واعضای شورای اسلامی شهر ، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری ، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ، رییس بنیاد شهید وامورایثارگران و صنایع دستی ،ناحیه مقاومت بسیج و جمعی از هنرمندان و مردم مومن بندرماهشهر به بهره برداری رسید.

 

صفری شهردار بندرماهشهر در ابتدای این مراسم با تشکر از حضور امام جمعه محترم و فرماندار و مسئولین گرانقدر در
این مراسم اظهار کرد :هدف از احداث این بازارچه ، عرضه مستقیم صنایع دستی و تولیدات خانگی در راستای اقتصاد مقاومتی ، حمایت و تشویق حضور بیشتر بانوان و افراد جویای کار به سمت طرح های اشتغال زایی است.

 

وی با بیان اینکه برای این بازارچه در مساحت ۴۰۰ مترمربع و با ۲۰ غرفه احداث گردیده تصریح کرد: به منظور رفع دغدغه هنرمندان به ویژه بانوان از نداشتن بازار فروش صنایع دستی ، باپیگیری های صورت گرفته وهمکاری بی شائبه اداره میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی بندرماهشهر وموافقت وحمایت شورای اسلامی شهر بندرماهشهرتصمیم گرفته شد این بازارچه به منظور حمایت از آن‌ها و رونق فروش تولیدات و محصولات صنایع دستی شهرستان راه اندازی شود.

 

شهردار بندرماهشهر با اشاره به اینکه بعداز افتتاح پارک محله ای ایثار ، بازارچه آبزیان شهرک طالقانی این سومین پروژه در سه هفته گذشته است ، ابراز امیدواری کرد هرهفته یک پروژه عام المنفعه به منظور رفاه شهروندان عزیز در شهر مورد بهره برداری قرار گیرد .

 

فریدون بندری فرماندار شهرستان بندرماهشهر نیز در این مراسم باتشکرو قدردانی از شهرداری ،شورای اسلامی شهر و اداره میراث فرهنگی بندرماهشهر در ایجاد این بازارچه اظهار داشت : احیاء صنایع دستی و شناسایی حرفه هایی که ریشه در قدمت و تاریخ این شهرستان دارد می تواند نقش بسزایی در اشتغال زایی بانوان داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه هنرهای‌سنتی و صنایع‌دستی یکی از مهمترین و موثرترین حوزه‌ها در صنعت گردشگری هستند و باید مورد حمایت قرارگیردتاکید کرد:
در بحث حمایت از صنایع دستی هرچقدر هم تلاش شود نمی‌توان گوشه کوچکی از عظمت رشته های هنرسنتی و صنایع دستی که هویت محلی و فرهنگ این شهرستان را تشکیل می دهد نشان داد.

 

این مقام مسئول افزود: علیرغم اینکه این شهرستان را به اسم قطب صنعتی وپتروشیمی می شناسند خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای قابلیت های فراوان دیگری از جمله صنایع دستی است که باید به طور جامع به نسل جوان وافراد غیر بومی معرفی شود.

 

فرماندار شهرستان بندرماهشهر چند توصیه هم برای مسئولین داشت ایشان حمایت از بازارچه صنایع دستی وتلاش در جهت حفظ آن ، معرفی صنایع دستی به نسل جوان وگردشگران ، بمنظور حمایت از این عزیزان ورونق کسب و کار در صورتی که ادارات وصنایع قصد اهدای جوائز وهدایای را دارند حتما از صنایع دستی خریداری واهداء گردد .

 

 5