جمع آوری بیش از ۵۰۰قلاده سگ توسط شهرداری بندرماهشهر/ نیاز همراهی مردم در رفع معضل سگ های بلاصاحب/ زنده گیری سگ ها ادامه دارد

جمع آوری بیش از ۵۰۰قلاده سگ توسط شهرداری بندرماهشهر/ نیاز همراهی مردم در رفع معضل سگ های بلاصاحب/ زنده گیری سگ ها ادامه دارد

 

شهرداری بندرماهشهر با احداث نقاهتگاه پیشرفته، یکی از معدود شهرهای استان خوزستان است که در راستای جمع آوری سگ های بلاصاحب قدم های موثری برداشته اما بدون همکاری شهروندان رسیدن به عملکرد مطلوب امکان پذیر نیست.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری بندرماهشهر، داریوش گنجی پور معاونت خدمات شهری شهرداری بندرماهشهر اظهار کرد: بی شک مردم از وجود سگ های بلاصاحب در فضای شهری ناراضی هستند و این نارضایتی را درک میکنیم، اما جهت رفع این معضل اقدامات گسترده ای از سوی شهرداری بندرماهشهر صورت گرفته است.

 

گنجی پور در خصوص احداث نقاهتگاه عنوان کرد: شهرداری بندرماهشهر پروژه ساخت نقاهتگاه سگ های بلاصاحب را در بهمن ۱۳۹۹ با بودجه ۵۰۰ میلیون تومان آغاز و در مهر ۱۴۰۰ این نقاهتگاه با استانداردهای لازم به بهره برداری رسید. این نقاهتگاه شامل اتاقک هایی جهت نگهداری سگ ها، اتاق عمل و ریکاوری، حوضچه کنه زدایی و سرویس بهداشتی که جهت زنده گیری، واکیسناسیون، انگل تراپی، عقیم سازی، پلاک گذاری، غذارسانی و نگهداری سگ های بلاصاحب مورد استفاده قرار می گیرد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری بندرماهشهر خاطرنشان کرد: عملیات زنده گیری سگ های بلاصاحب با اولویت شناسایی کانون تجمع سگ ها در سطح شهر و همچنین مناطقی که شکایت شهروندان را در پی دارد بصورت مستمر در حال انجام است. تا کنون بیش از ۵۰۰ قلاده سگ از سطح شهر زنده گیری و به نقاهتگاه منتقل شده که تعداد ۹۰ قلاده عقیم و پلاک گذاری شده و تعداد ۲۴۰ قلاده نیز واکسیناسیون شده اند.

 

گنجی پور با گلایه از شهرداری های شهرهای اطراف افزود: بعضی از شهرداری های شهرهای اطراف، سگ های مناطق شهری خود را زنده گیری کرده و در بندرماهشهر به دلیل داشتن نقاهتگاه رها می کنند، این اتفاق بارها تکرار شده و ما نسبت به این موضوع گلایه مند هستیم.

 

این مقام مسئول در خصوص دیگر عوامل ازدیاد سگ ها بیان کرد: غذا رسانی گسترده و پذیرایی از سگ‌ها، رهاسازی سگ های نگهبان از کارگاه‌ها و انبارهای مستقر در سطح شهر، وجود زمین ها و ساختمان های نیمه کاره و رها شده، عدم احداث نقاهتگاه و بهره برداری از آن در شهرهای همجوار اشاره نمود.

 

معاون خدمات شهری شهرداری بندرماهشهر در پایان با درخواست مساعدت از شهروندان اظهار کرد: جهت دستیابی به عملکرد مطلوب و بهینه در زمینه کنترل جمعیت سگ ها نیازمند همکاری همه جانبه شهروندان و سایر شهرداری ها و سازمانهای ذیربط مستقر در شهرستان هستیم و در پایان از همشهریان و حامیان عزیز و فهیم خاضعانه استدعا داریم از غذا رسانی در سطح شهر خودداری نموده و در صورت تمایل با نقاهتگاه همکاری نمایند.

 

شهروندان عزیز در صورت مشاهده سگ های بلاصاحب بصورت دست جمعی می توانند با شماره ۰۹۳۳۷۴۷۲۷۴۲ تماس بگیرند.