پیام مشترک رییس شورای اسلامی شهر وشهرداربندرماهشهر بمناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی ۹۷/۹۸

باسمه تعالی

حدیث هشت سال دفاع مقدس، نشان مقاومت و مظلومیت ملتى ست که قله‌هاى سربلند ایثار و حماسه و شرف را در راه دفاع از آرمانهای انقلاب و میهن اسلامى خویش در نوردیده اند، حکایت ماندگارِ دلاورى و رشادت شهیدان و شاهدانى ست که با خون و جانشان تاریخ شکوهمند این مرز و بوم اسلامى را نگاشته‌اند.
بی شک این دفاع جانانه ی ملت در برابر تجاوز وحشیانه دشمن، منشاء غرور ملی پایان ناپذیری برای مردم سلحشور ایران گردید و باعث شد توطئه مشترک دشمنان برای به زانو درآوردن ملت بزرگ ایران به فرصتی برای اثبات توانمندی‌های انقلاب و کشور تبدیل شود.

حماسه دفاع مقدس، فریاد بیدارگری بود که وجدان های آگاه و بیدار را راسخ تر و دل های غبار گرفته و زنگار زده را متنبّه و جان های پژمرده را بیدار کرد تا به حراست از کیانشان برخیزند.

تقارن هفته دفاع مقدس با ایام شور توأم با شعور تاسوعا وعاشورای حسینی ، فرصتی برای انتقال پیام عاشورا و ترویج فرهنگ شهادت است چراکه هشت سال دفاع مقدس ملت ایران در امتداد نهضت عاشورا و مکتب سرخ شهادت رقم خورده است .
وهمزمان شدن شروع سال تحصیلی با هفته شکوهمند “دفاع مقدس” تقارنی نیکوست که فضای آموزشی و تعلیم و تربیت را به یاد و خاطره شهیدان ، متبرک ساخته و پاسداری از حرمت خون شهیدان را در سنگر علم و دانش یادآور عصاره های پاک انقلاب می نماید.
آغاز ماه مهر و بهار تعلیم و تربیت در صبحدم آغازین روز ماه مهر یادآور شروع دورانی از تلاش و کوشش و شکوفائی هر چه بیشتر عقل ،اندیشه ، تفکر و علم و طلوع خورشید علم آموزی و دانش اندوزی در راه تعلیم و تربیت و پرورش دانش آموزان و دانشجویان است ،که شکوفایی فرهنگ و علم و تربیت اصلی ترین و اساسی ترین بازخورد این دوران بشمار می آید.

با گرامیداشت یاد وخاطره امام راحل عظیم الشان وشهیدان والامقام دفاع مقدس ، تقارن آغاز سال تحصیلی وهفته دفاع مقدس را که یاد آور حماسه ها و شهادت ها و صلابت رزمندگان و ایثار و فداکاری مردان و زنان شجاع و فداکار این سرزمین را در دفاع از کیان اسلامی و تمامیت ارضی به رزمندگان و فرماندهان ، جانبازان وآزادگان ، خانواده معظم شهیدان وایثارگران وبه اساتید ، دانشجویان، معلمان ودانش آموزان آن دوران که نقش عظیمی در تحقق این حماسه داشتند را گرامی می داریم و به شما دانش آموزان و دانشجویان عزیز که ادامه دهندگان راه آنان در پیمایش قله های رفیع علم ودانش هستید صمیمانه تبریک وتهنیت عرض می نماییم.

مجتبی آبادی
رییس شورای اسلامی شهر
مجاهد نظارات شهرداربندرماهشهر