برگزاری مراسم گرامیداشت هفتم مهر روز ایمنی وآتش نشانی در بندرماهشهر

به گزارش روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهربندرماهشهر :همزمان با هفتم مهر روز ایمنی وآتش نشانی مراسم بزرگداشتی از سوی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری بندرماهشهر برگزار شد.

این مراسم که صبح امروز باقرائت دعای پرفیض زیارت عاشورا در فضایی آکنده از معنویت در گلزار مطهر شهیدان برگزارشد ، حاضرین در سوگ شهادت حضرت سیدالشهدا و۷۲ تن از یاران باوفایش به عزاداری پرداختند .
دراین مراسم که رییس واعضای شورای اسلامی شهر وتنی چند از مدیران شهرداری نیز حضور داشتند، مهندس مجاهد نظارات شهرداربندرماهشهر طی سخنانی به اهمیت نامگذاری این روز پرداختند. ایشان دربخشی از سخنان خود اظهار داشت: واژه آتش نشان، مقدس ترین واژه یا اسم است که همیشه تداعی فرشته نجات را برای مردم دارد و جامعه او را مقدس و یک فرشته نجات  می دانند .

ایشان آتش نشان را فردی که در راستای تحقق اهداف سازمانی یعنی نجات جان انسان ها و حفظ اموال و ثروت های عمومی و ملی و ارائه خدمات بشر دوستانه اقدام می نماید معرفی کرد وافزود.: امروزه با توجه به بروز انواع آتش سوزی ها وحوادث گوناگون ، نیروهایی به عنوان مسئول رسیدگی و رفع مشکل با عنوان تیم های آتش نشانی و نجات سازماندهی شده اند که می بایست در زمان بحرانی در خدمت شهروندان قرار گیرند.

وی آتش نشانان را اسوه شجاعت ومردانگی دانست و افزود : در یک کلام باید بگوئیم  آتش نشانی شغل نیست بلکه عشق است و آتش نشانان طلایه داران عرصه ایثار هستند که جهت نجات جان و مال مردم شبانه روزی در تلاش و کوشش هستند.

نظارات با گرامیداشت یاد وخاطره آتش نشانان شهید اظهار داشت : این شهیدان بزرگوار با تلاش و همت والای خود برای نجات همنوعان شان از هیچ تلاشی دریغ ننموده و با نادیده گرفتن زندگی خود ، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهرداربندرماهشهر در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از خدمات شبانه روزی کلیه  آتش نشانان خدوم و زحمتکش شهرداری بندرماهشهر،از زحمات صادقانه وتلاش مجدانه بهروز محسنی مدیر عامل این سازمان تجلیل کرد.

درادامه این مراسم آقای مجتبی آبادی رییس شورای اسلامی شهر نیز هفتم مهر را فرصتی برای تجلیل از خطر ستیزانی دانست که شجاعانه ایثار واز خودگذشتگی را در نجات دیگران معنا نموده اند.

وی افزود: ۷مهرروز ایثار وفداکاری است روز تجلیل از مردانی است که خالص وبی ریا از جان خود دست شسته تا جان شیرین خود را به هموطنان خود ببخشند.

رییس شورای اسلامی شهر گفت: آتش نشانان چه در میان شعله های آتش وچه در دیگر حوادث همپای خطر پیش می روند ودلیرانه در مهار آن می کوشند تا بتوانند ناجی انسانهایی باشند که درمحاصره حوادث چشم امید به یاری آنان دوخته اند.
در ادامه این مراسم از خانواده همکار فقید سازمان آتش نشانی مرحوم غلام عباس یعقوبی که بیست روز پیش جان به جان آفرین تقدیم نمود وهمچنین از غلامرضا آلبوغبیش جانشین سابق سازمان که به افتخار بازنشستگی نائل آمده بود تجلیل بعمل آمد.
درپایان حاضرین درمراسم با نثار گل برقبور مطهر شهیدان والامقام ادای احترام کردند.