عملیات اجرایی ۷۰ درصد پروژه های شهرداری به زودی آغاز می شود

شهردار بندرماهشهر گفت: اسناد بیش از ۷۵ درصد پروژه های عمرانی شهرداری تنظیم وپیمانکار۷۰ درصد آنها نیز تعیین شده است، عملیات اجرایی این پروژه ها با الویت دهی به توسعه محیط شهری به زودی آغاز می شود.

مجاهد نظارات روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما از آغاز ۷۰ درصد پروژه های شهرداری بندرماهشهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بودجه سال ۹۷ شهرداری بندرماهشهر بالغ بر ۸۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است که خوشبختانه اسناد بیش از ۷۵ درصد این پروژه ها در دفتر فنی تنظیم شده و تحویل امور قرار دادها شده است، از این میان برای حدود ۷۰ درصد پروژه ها نیز پیمانکار تعیین شده است که می توان انتظار داشت در آینده نزدیک اجرای این پروژه ها کلید زده شود، اسنادسایر پروژه ها نیز تا ۲ ماه آینده تنظیم می شود.

وی افزود: این پروژه ها که با اولویت دهی به بهبود محیط شهری از جمله احداث پارک های محله ای و سامان دهی ورودی های شهر با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰میلیارد ریال آغاز می شوند، تحول قابل توجهی در توسعه شهری خواهند داشت.

شهردار بندرماهشهر در ادامه اولویت بعدی شهرداری و شورای اسلامی شهر را در اجرای پروژه ها، سامان دهی کانال ها و جوی های روباز و همچنین عملیات دفع آب های سطحی برشمرد و خاطرنشان کرد: تمامی پروژه های که از ابتدای سال بعد از تخصیص بودجه در دفتر تعریف و تنظیم سند می شوند بر اساس نیازهای شهری و مطالبات مردمی است که مطالعات آن پیش از این انجام شده است، از این رو تا به حال سعی شده است نیازهای اولویت دار مردم در اجرای پروژه ها لحاظ شود.

نظارات اضافه کرد: خوشبختانه مردم نیز نسبت به نیازهای شهری آگاه تر شده و مطالبات آنها از لکه گیری آسفالت و دفع آب های سطحی مقابل منازل خود به نیازهای زیرساختی شهر ارتقا پیدا کرده است، همین امر موجب می شود شهرداری و شورا به نحو موثرتری مسیر توسعه شهری را طی کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود خواستار همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی همکار برای پیشبرد بهتر پروژه های شهری شد و عنوان کرد: برخی از شهروندان دلیل تاخیر در اجرای پروژه ها را تعلل مسئولین شهرداری می دانند در صورتی که این چنین نیست و تحقق هر پروژه مستلزم همکاری دستگاه های اجرایی از جمله راه و شهرسازی و محیط زیست برای تسریع در امور و گذراندن پروسه طولانی اداری در سیستم شهرداری ها می باشد.

این مسئول ادامه داد: به عنوان مثال مراحل اداری اجرای یک پروژه تنها در دفتر فنی شهرداری که به نوعی مهم ترین بخش سازمان محسوب می شود، نیازمند طی کردن مراحلی چون مطالعات نیازسنجی با توجه به ردیف بودجه، مطالعات میدانی، نقشه برداری، طراحی فاز یک معماری، طراحی فاز ، برآورد مالی و تنظیم سند است که به تناسب اهمیت پروژه نیازمند زمانی بین یک هفته تا ۶ماه می باشد، از این رو با توجه به شرایط دشوار اقتصادی کشور نیازمند هم افزایی و هم گرایی بین واحدهای سازمان و دستگاه های اجرایی برای تامین نیازهای شهروندان هستیم.

شهردار بندرماهشهر در پایان صرفه جویی در هزینه ها را مهم ترین هدف شهرداری دانست و گفت: نگرش کلی شهرداری با توجه به محدودیت امکانات و نیازهای نامحدود شهری، ایجاد توازن در تخصیص بودجه به پروژه های مختلف است تا بتوان برای اثربخشی بیشتر، متناسب با امکانات برای تامین نیازها حرکت کنیم.