احیا و بازسازی پارک نسترن بندرماهشهر

پارک ورودی بندرماهشهر جهت بهره وری مطلوب شهروندان و مسافرین نوروزی احیا شد.

فرج الله قنواتی شهردار منطقه۲ شهرداری بندرماهشهر با اعلام این خبر اظهار کرد:پارک نسترن یکی از پارکهای مسافر پذیر است که در ورودی بندرماهشهر واقع شده و در ایام نوروز مسافران زیادی جهت استراحت یا صرف غذا در این مکان توقف می نمایند.

شهردار منطقه۲ تصریح کرد: متاسفانه سالهای گذشته این پارک دارای مشکلات عدیده ای از جمله فضای سبز نامناسب ، تاریکی ، سرویس بهداشتی نامناسب و … همراه بود که به دستور شهردار محترم بندرماهشهر احیای این پارک در دستور کار شهرداری منطقه۲ قرار گرفت.

وی افزود: برای احیای فضای سبز این پارک ۲۳۰مترمربع خاکبرداری و معادل آن خاک حاصلخیز جایگزین شد. حدود ۴۰۰متر زهکشی و مساحت ۱۸هزار و ۱۹۴متر مربع از پارک سیستم آبیاری تحت فشار نصب شد. پس از احیای خاک این پارک، ۲۲۷۰ متر مربع از این پارک چمن کاری گردید.

فرج الله قنواتی اذعان داشت: در پارک نسترن حدود ۱۲۳ مترمربع گلکاری انجام شده که در آن از گل های همیشه بهار، اطلسی، گازانیا ، شب بو، شمعدانی، ختمی و جعفری استفاده شده است. حدود ۲۴۰ نهال از نوع نخل، انجیر ، برهان گلی، تکوما، دارایی، شاه پسند نیز در این پارک کاشت شده است.

قنواتی ادامه داد: نمازخانه و سرویس های بهداشتی این پارک احیا و حدودا ۱۷۰متر از جداول و سنگ فرش های آسیب دیده و فرسوده ترمیم و یا تعویض گردید. در قسمت هایی از این پارک شن های رنگی پهن شده است که جلوه بسیار زیبایی به پارک داده است.

قنواتی در خصوص ارتقاء روشنایی پارک نسترن تصریح کرد: سیستم روشنایی این پارک به صورت ویژه تقویت گردید و در این خصوص ۴۰عدد پایه روشنایی جدید به همراه ۱۶۰ پروژکتور نصب و حدود ۱هزار و ۵۰۰متر کابل کشی صورت پذیرفت و مشکل روشنایی پارک به صورت کامل برطرف گردید.

قنواتی در پایان خاطرنشان کرد: از واحدهای عمران و تاسیسات شهرداری بندرماهشهر و همچنین واحد فضای سبز شهرداری منطقه۲ که در احیای این پارک زحمات زیادی را متحمل شدند تشکر و قدردانی مینمایم.