شهردار بندر ماهشهر:

فصل پر بارشی در پیش داریم/ تمام واحدهای شهرداری آمادگی کامل دارند/ پروژه فاضلاب فاز ۴ و ۵ صبر مردم و شهرداری را به سر آورده است

شهردار بندر ماهشهر گفت: امسال فصل پر بارشی پیش‌بینی شده و تمام واحدهای شهرداری برای این موضوع در آمادگی کامل به سر می‌برند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای شهر بندر ماهشهر، مجاهد نظارات در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع بحران شهرداری که در سالن جلسات شهرداری بندر ماهشهر برگزار شد اظهار کرد: پیش‌بینی فصلی پر بارش می‌شود و تمامی واحدهای شهرداری برای این موضوع آمادگی کامل دارند.

وی افزود: در بندر ماهشهر و مناطق به صورت شبانه روزی لایروبی‌ها انجام می‌شود و لازم است این موضوع با جدیت بیشتری دنبال شود.

شهردار بندر ماهشهر با ابراز گله‌مندی از پروژه‌های خطوط فاضلاب در فاز ۵ و فاز ۴، گفت: این مسأله هم صبر مردم و هم صبر شهرداری را به سر آورده، متاسفانه هم‌اکنون و پیش از آغاز فصل بارندگی فاضلاب بسیاری از مناطق از جمله مناطقی از فاز ۴ بالا زده است.

نظارات خاطرنشان کرد: پیش از فصل بارندگی علاوه بر لایروبی خطوط دفع آب‌های سطحی توسط شهرداری، باید خطوط فاضلاب هم توسط آبفا انجام شود.

وی در ادامه اظهار کرد: درپوش‌های کنار خیابان‌ها که آب‌های سطحی را به سمت کانال زیرزمینی هدایت می‌کند باید بازبینی و ایرادات احتمالی آنها برطرف شود.

شهردار بندر ماهشهر یادآور شد: تعدادی پمپ‌های فشار قوی دفع آب‌های سطحی خریداری شده و به محض وصول باید سریع‌تر نصب شوند.

نظارات خطاب به واحد فنی شهرداری اظهار کرد: پروژه احداث کانل زیرزمینی دفع آب‌های سطحی خیابان شهیدمطهری به اتمام رسیده و پیش از وقوع بارندگی عملیات زیرسازی و  آسفالت آن هرچه سریع‌تر آغاز شود.

وی افزود: برخی اقلام لازم به منظور انجام امور پشتیبانی در فصول بارندگی سفارش داده شده که هرچه سریعتر باید تهیه و در انبار نگهداری تا به هنگام بارندگی‌های شدید مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار بندر ماهشهر همچنین با گلایه از وضعیت کانال دفع آب‌های سطحی شهرک طالقانی، گفت: متاسفانه کانال دفع آب‌های سطحی شهرک طالقانی به کانال فاضلاب تبدیل شده و این عامل باعث شده با وجود لایروبی‌های پی در پی اما ظرف ۲۴ ساعت کانال‌ها به حالت اولیه خود باز گردد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای شهر بندر ماهشهر، در پایان جلسه شهرداران مناطق به تشریح آخرین اقدامات خود پیش از آغاز فصل بارندگی پرداختند.