شهردار بندر ماهشهر:

شهرداری از مجری طرح فاضلاب در بندر ماهشهر شکایت می‌کند/ عمده اعتبارات شهرداری صرف هزینه‌تراشی‌های آبفا می‌شود

شهردار بندر ماهشهر گفت: از مجری طرح فاضلاب در فاز ۴ و ۵ بندر ماهشهر به مراجع قضایی شکایت می‌کنیم.

 

مجاهد نظارات، شهردار بندرماهشهر در گفت و گو خبرگزاری فارس اظهار کرد: حدود سه سال است پروژه فاضلاب در فاز ۴ و ۵ آغاز شده و مجری این طرح حفاری‌های صورت گرفته را به حال خود رها کرده و نسبت به آسفالت‌ریزی نوارهای حفاری هیچ اقدامی نکرده است.

وی افزود: این حفاری‌های به حال خود رها شده مشکلات فراوانی برای شهروندان ایجاد کرده و پیگیری‌های مکرر و مداوم از مسئولان شهرستان و استان نیز هیچ نتیجه‌ای در پی نداشت و ناچار به اقامه دعوی در مراجع قضایی هستیم.

شهردار بندر ماهشهر متذکر شد: در برخی نقاط نیز که آسفالت‌ریزی صورت گرفته کار به هیچ عنوان اصولی نبوده و محل‌های آسفالت شده به شدت فرونشست کرده است.

نظارات همچنین با انتقاد از هزینه‌تراشی‌های اداره آبفا بندر ماهشهر برای شهرداری این شهر، عنوان کرد: فرسودگی شبکه آب باعث شده آبفا به طور مرتب اقدام به حفاری در سطح شهر کرده و هزینه‌های زیادی را به شهرداری تحمیل کند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون و مقررات موجود، کار ترمیم و آسفالت نقاط حفاری شده بر عهده همان ارگانی است که اقدام به حفاری می‌کند، اما شهرداری بندر ماهشهر از روی حُسن تعامل و عدم توانایی آبفا برای آسفالت‌ریزی، این موضوع را عهده‌دار شده است.

شهردار بندر ماهشهر تصریح کرد: اما به دلیل حجم بالای شکستگی‌ها و حفاری‌های مکرر توسط آبفا، در این زمینه هزینه‌های هنگفتی به شهرداری تحمیل می‌شود و اگر این حفاری‌ها وجود نداشت این اعتبارات صرف پروژه های دیگر می‌شد.

نظارات یادآور شد: متاسفانه اکثرا پیش آمده که شهرداری تمامی یک کوچه را آسفالت می کند اما پس از مدت کوتاهی لوله آن منطقه دچار شکستگی شده و مجددا آبفا آن را حفاری می کند و این معضل برای شهرداری و شهروندان بسیار درد آور است.