آغاز به کار ناوگان اتوبوسرانی شهری بندرماهشهر + تصاویر

ناوگان اتوبوسرانی شهری بندرماهشهر با ۵۰درصد ظرفیت شروع همزمان با فعالیت مدارس آغاز به کار کرد .

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بندرماهشهر، گفت: همزمان با بازگشایی مدارس بندرماهشهر تعداد ۱۵ دستگاه اتوبوس با نصف ظرفیت معمول کار خدمات دهی به شهروندان را به صورت رایگان انجام‌ خواهند داد.
بهشاد بهبهانی با اعلام این خبر اظهار کرد: به مناسبت بازگشایی مدارس جلسه ای با عنوان “طرح ویژه حمل و نقل عمومی، با هدف تسهیل تردد دانش آموزان و شهروندان” در نخستین روز از سال تحصیلی جدید، در سازمان برگزار شد.
وی ادامه داد: به همین منظور تدابیر ویژه ای جهت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تاکسی و اتوبوس های شهری بندرماهشهر اندیشیده شده و ۱۵ دستگاه اتوبوس با ۵۰ درصد ظرفیت و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان، فعالیت خود را انجام‌ می دهند.
وی گفت: فعالیت اتوبوس های درون شهری بندرماهشهر با گسترش بیماری کرونا و با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس از اسفند سال ۹۸ متوقف شده بود.
رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری افزود: رعایت فاصله مطمئنه در اتوبوس ها با نصب برچسب بر روی صندلی ها به صورت یکی در میان مشخص شده و درپایان هر شیفت کاری کلیه اتوبوسها ضدعفونی خواهندشد.
بهبهانی خاطر نشان کرد: طبق نیاز سنجی در نظر گرفته شده در مناطق مختلف شهر، این اتوبوس ها خدمات رسانی رایگان به دانش آموزان را انجام می دهند.
وی همچنین به الزام استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی، اظهار کرد: داشتن ماسک برای راننده و مسافران در تاکسی و اتوبوس الزامی بوده، و ارائه خدمات به افراد بدون ماسک ممنوع است.
بهبهانی تصریح کرد: از طرفی برای کنترل رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ناوگان درون شهری اکیپ ویژه نظارت و بازرسی در مسیرهای پر تردد، جهت رعایت اصول بهداشتی و عدم تخلف رانندگان، مستقر شده اند.
رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری بندرماهشهر اظهار کرد: آن دسته از والدینی که برای ایاب و ذهاب فرزندان خود تقاضای سرویس مطمئن را دارند، با مراجعه به مدارس، اطلاعات شرکت های حمل و نقل دانش آموزی تحت نظارت و تایید شده از سوی سازمان را دریافت، و برای داشتن سرویس به این شرکت ها مراجعه کنند.
وی همچنین کرایه خطوط اتوبوسرانی را با کارت بلیط الکترونیکی ۶۰۰۰ریال و بدون کارت بلیط (نقدی)۸۰۰۰ریال و کلیه خطوط تاکسیرانی و آژانس ها با افزایش ۲۰ درصدی اعلام کرد.

 9