جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری بندرماهشهر برگزار شد.

جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری بندرماهشهر برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی بندرماهشهر ، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری بندرماهشهردر پی هشدار اداره کل هواشناسی ومدیریت بحران استان، مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان و به منظور برنامه ریزی جهت پیشگیری از بحران های احتمالی با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تشکیل شد .

در ابتدای این جلسه دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اعضای ستاد مدیریت بحران را بیان و بر آمادگی کامل نیروها ،ادوات ، تجهیزات و تدابیر مورد نیاز جهت رفع مشکلات ناشی از بارش باران ووقوع آب گرفتگی احتمالی معابر تاکید شد.

سپس مهندس صفری ضمن تقدیر از حضور مستمر و فعال تمامی اعضاء و واحدهای عضو مدیریت ستاد بحران شهرداری در مدیریت و کاهش مشکلات بارندگی های گذشته خواستار برنامه ریزی و آمادگی کامل همه اعضاء ستاد باتوجه به هشدار سازمان هواشناسی شدند.

 

وی باتاکید بر اتخاذ تدابیر پیش گیرانه اعضای ستاد به منظور کاهش مشکلات ناشی از بارندگی های آتی ، خاطرنشان کرد ، موضوع مدیریت بحران و لزوم هماهنگی لازم بین اعضای ستاد در زمان وقوع هرگونه حادثه ای از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده که همه باید به آن توجه داشته باشیم.

 

مجتبی آباد رئیس شورای اسلامی شهر نیز ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی عوامل اجرایی با اشاره به انجام پروژه های اساسی در برخی نقاط شهر پیرامون اجرای کانال ولوله گذاری هدایت ودفع آبهای سطحی افزود؛ در بارندگی های گذشته به واسطه اقدامات موثری که انجام گردیده با وجود بارندگی خوب ولی با معضل آبگرفتی نسبت به سالهای قبل مواجه نشدیم.

 

دراین جلسه سایر اعضای شورای اسلامی شهر با توجه به بارندگی های آینده بر لزوم شناسایی نقاط بحرانی سطح شهرو رفع و برطرف کردن مشکلات احتمالی ، کاهش مشکلات شهروندان با حفظ آمادگی کامل تاکید کردند.

 

در ادامه هر کدام از اعضاء گزارشی از وضعیت مشکلات در سطح شهر، امکانات موجود، اقداماتی که باید تا قبل از شروع بارندگی صورت بگیرد بیان نمودند.

 

آماده باش مدیران واحدها و نیروهای مرتبط با ستاد بحران، لغو مرخصی ها، آماده سازی ماشین آلات و تجهیزات لازم، شناسایی نقاط و معابر به منظور پیشگیری و رفع آبگرفتگی ها، از نکاتی بود که در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.