اجاره یک باب مغازه تجاری به مساحت ۵۰ متر مربع واقع در خیابان ۲۲ بهمن بندر ماهشهر

مزایده عمومی مرحله سوم

          شهرداری بندر ماهشهر به استناد موافقت نامه شماره ۱۰۱۳/ش مورخ ۱۴/۰۷/۹۹ شورای اسلامی شهر در نظر دارد یک باب مغازه واقع در خیابان ۲۲ بهمن به مساحت ۵۰ متر مربع – نبش خیابان شهید بیگلری دارای انشعاب آب و برق را از طریق مزایده عمومی به بخش خصوصی اجاره دهد.

الف : قیمت پایه اجاره یک ماه مبلغ ۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و اجاره یک سال ۹۶۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال می باشد.

ج : مدت زمان اجاره : مدت زمان اجاره ۱۲ ماه می باشد.

توضیح ۱ : در صورتیکه به دلیل انجام مراحل مزایده های آتی یا هر دلیل دیگر مدت قرارداد بیش از یک سال باشد ؛طی تنظیم الحاقیه قرارداد مبلغ اجاره ماهانه طبق دفترچه عوارض شهرداری با ۱۵ درصد افزایش اخذ خواهد گردید. در صورت استنکاف مستاجر و عدم امضای الحاقیه مربوطه؛ طی یک نامه مراتب به ایشان ابلاغ  و نامبرده حق اعتراضی را در این خصوص از خود سلب می نماید.

تبصره: این الحاقیه به منزله تمدید دوره ای و سالانه قرارداد نمی باشد.

توضیح ۲ : در صورت رضایت موجر قرارداد فقط تا دو سال و با مبلغ جدید قابل تمدید می باشد.

د: مساحت ۵۰  مترمربع می باشد.

 شـرایط مزایده :

  • اسناد مزایده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت به نشانی ir از مورخ ۰۸/۰۷/۱۴۰۳ تا ساعت ۱۸ مورخ ۱۷/۰۷/۱۴۰۳ ارائه می گردد. بارگذاری پاکت ها در سامانه مذکور تا ساعت ۱۸ مورخ ۳۰/۰۷/۱۴۰۳ و بازگشایی مورخ ۰۱/۰۸/۱۴۰۳ می باشد.
  • پیشنهاددهندگان می بایست جهت تضمیـن شرکت در مزایده پنـج درصـد مبلـغ اولیه (۴۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال)‌ را به یکی از دو  طریق زیر ارائه نمایند:

الف : فیش واریز مبلغ فوق به حساب سیبا شماره  ۰۱۰۵۲۹۴۱۶۷۰۰۳  نزد بانک ملی ایران به نام  شهرداری بندر ماهشهر.

ب : به صورت ضمانت نامه بانکی به نام شهرداری بندرماهشهر.

تبصره یک :  ارسال چک، سفته و وجه نقد به هیچ وجه قابل قبول نبوده و از موجبات رد پیشنهاد محسوب خواهد شد.

تبصره دو : پس از برگزاری مزایده  و اعلام برنده آن، سپرده شرکت در مزایده  شخص برنده و نفر دوم (تا انعقاد قرارداد) نگهداری و سایر پیشنهاددهندگان مسترد خواهد شد.

تبصره سه : هر گاه برنده مزایده از عقد قرارداد  خودداری کند یا پس از ابلاغ قانونی حداکثر تا هفت روز حاضر به انعقاد قرارداد نشود سپرده او به نفع شهرداری ضبط و قرارداد با نفر بعدی منعقد خواهد گردید و در صورتی که برنده دوم  نیز ظرف مهلت هفت روز پس از ابلاغ قانونی حاضر به عقد قرارداد نشوند سپرده او نیز به نفع شهرداری ضبط خواهد شد. 

  • شهرداری در رد کلیه یا قبول هر یک از پیشنهادها مختار است و این حق را برای خود محفوظ می دارد که تمام یا تعدادی از پیشنهادها را رد نماید و به هیچ وجه مقید به قبول پیشنهاد خاصی نبوده  و برنده مزایده به تشخیص کارفرما و با توجه به جمیع جهات تعیین و اعلام خواهد شد.  

سایر شرایط :

  • پرداخت مالیات و سایر کسورات قانونی به عهده مستاجر می باشد.
  • مستاجر متعهد است حداکثر ۳ ماه پس از ابلاغ قرارداد جهت تنظیم صورت جلسه تحویل اقدام نماید، در غیر این صورت، شروع مدت قرارداد یک ماه پس از ابلاغ قرارداد می باشد.

توضیح: در صورت عدم راه اندازی و بهره برداری از مغازه، حداکثر ۲ ماه پس از عقد قرارداد، قرارداد فسخ می گردد.

  • مستاجر موظف است هر دو ماه یک بار مفاصا حساب برق و آب مصرفی خود را به دستگاه نظارت ارائه نماید.
  • مستاجر متعهد است در زمان عقد قرارداد ارائه ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال سفته بانکی، بر اساس آیین نامه مالی شهرداری ها معادل ۱۰% اجاره یک سال را به صورت ضمانت نامه بانکی یا واریزی نقدی به حساب سپرده شهرداری بندر ماهشهر واریز نماید.
  • مستاجر متعهد است در ابتدای قرارداد و قبل از تحویل گرفتن مورد اجاره، اجاره یک ماه را پرداخت نماید. همچنین سه فقره چک جهت باقیمانده اجاره از برنده اخذ خواهد گردید. و عدم پرداخت هر قسط از مال الاجاره بعضاً یا تماماً ظرف ۷ روز از تاریخ سر رسید موجب خیار فسخ از طرف موجر خواهد بود.
  • مستاجر متعهد به تخلیه و تحویل مورد اجاره بعد از انقضای مدت زمان قرارداد به موجر با اخذ رسید کتبی می باشد و هر گونه ادعایی در خصوص سرقفلی ـ حق کسب و پیشه و تجارت و نظایر آن را ضمن العقد لازم حاضر و ضمن العقد خارج لازم (عقد لازم شفاها با اقرار آنان منعقد شده) مستاجر از خود اسقاط نموده است. همچنین مستاجر متعهد می گردد در هر زمان از قرارداد و به هرعلتی که موجر تشخیص دهد، ظرف مدت ۳۰ روز پس از ارسال اظهارنامه محل را تخلیه نماید.

تبصره ۱: مستاجر مکلف است در موعد مقرر، بدون هیچ عذر و بهانه ای محل را تخلیه و به موجر تسلیم نماید، چنان چه مستاجر محل را تخلیه ننماید یا به هر دلیلی از تسلیم آن به موجر خودداری کند، موظف است علاوه بر پرداخت اجاره بها، روزانه سه برابر مبلغ اجاره هر روز طبق را به عنوان اجرت المثل ایام تصرف به موجر پرداخت کند.

تبصره ۲ : چنان چه حداکثر یک هفته پس از عقد قرارداد، مستاجر تعهد خود را به موجر ارائه ننماید، قرارداد به صورت یک طرفه فسخ می گردد و مستاجر حق هرگونه اعتراضی را در این خصوص از خود سلب می نماید.

  • مستاجر متعهد به جبران خسارت وارده به مورد اجاره و سایر متعلقات می باشد.
  • در صورت بروز هرگونه حوادث منجر به ضرر و زیان جانی و مالی به شخص ثالث در محوطه مورد اجاره، مسئولیت ها به عهده مستاجر می باشد و موجر هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص ندارد.
  • مستاجر حق واگذاری عین مستاجره به هر نحو اعم از وکالت، وصایت، بیع، صلح، منافع، نمایندگی و سایر عقود پیش بینی نشده به غیر را ندارد. چنان چه کاشف به عمل آید که مستاجر عین مستاجره را به غیر واگذار نموده است موجر این حق را دارد ضمن اعلام شکایت دایر بر انتفال مال غیر، قرارداد اجاره هر چند که از مدت زمان انتفاع آن باقی مانده باشد، را بدون لزوم مراجعه به مراجع قضایی فسخ و عین مستاجره را به واسطه واحد اجرائیات به تصرف خویش در آورد. هر زمان که کلیه هزینه مورد اجاره مستهلک گردیده و این امر به تایید دستگاه نظارت برسد، مستاجر حق دارد با نامه کتبی موجر، اقدام به واگذاری ملک نماید.
  • مستأجر به هیچ عنوان حق تغییر در کاربری ملک مورد اجاره را ندارد.
  • مستأجر به هیچ عنوان حق تغییر ابعاد مورد اجاره را ندارد و در صورت مشاهده هرگونه تغییر در محل و یا ابعاد قرارداد فسخ می گردد.
  • کلیه هزینه های مصرفی آب، برق، گاز و تلفن و غیره بر عهده مستأجر خواهد بود و عدم تادیه بدهی های ناشی از مصرف آن ها موجب فسخ قرارداد خواهد بود.
  • مستأجر مکلف به رعایت موازین اسلامی و رعایت بهداشت و نظافت عمومی در محل مورد اجاره می باشد.
  • مستاجر متعهد به جبران خسارت وارده به عرصه و اعیان مورد اجاره شامل: شکستگی درب، پنجره و شیشه، قفل و دستگیره و سایر متعلقات مورد اجاره می باشد.
  • طرفین عموماً و هر یک از موجر و مستاجر خصوصاً اقرار و اظهار داشته و می دارند که هیچ گونه وجه یا مالی به عنوان سرقفلی، حق کسب، پیشه و یا تجارت و نظایر آن از سوی مستاجر به موجر پرداخت نگردیده است.
  • مستاجر مکلف است در زمان تخلیه، مورد اجاره را به همان وضعی که در قرارداد درج شده به موجر تحویل دهد. در صورت حدوث خسارت به عین مستاجره، مستاجر متعهد به جبران خسارت وارده خواهد بود.
  • مستاجر کلیه اختیارات ولو اختیار غبن به استثناء اختیار تدلیس را از خود اسقاط نمود.
  • تخلف مستاجر از هر یک از مفاد و شروط این قرارداد موجب خیار فسخ از طرف موجر خواهد بود. لذا چنان چه در مدت قرارداد مستاجر به تعهدات خود شامل: واگذاری به غیر، عدم پرداخت قبوض، عدم پرداخت اجاره بها و سایر موارد مندرج در قرارداد عمل ننماید، قرارداد به صورت یک طرفه فسخ و تضمین ۱۰% انجام تعهدات به نفع موجر ضبط می گردد.
  • چنان چه مستاجر در طول مدت انتفاع از عین مستاجره مرتکب تخلف از مفاد قرارداد (عدم پرداخت اجاره بهاء و غیره) نگردید که موجب ضبط تضمین انجام تعهدات شود پس از انقضاء مدت زمان اجاره، پس از تخلیه و تحویل عین مستاجره و ارائه مفاصا حساب برق، آب، گاز، تلفن و … تضامین انجام تعهدات به وی مسترد می گردد.
  • درصورت نیاز ، اخذ بیمه نامه و کلیه مراحل و هزینه های آن به عهده مستأجر می باشد. و جبران هرگونه خسارت به عهده مستاجر می باشد.
  • مستاجر موظف است کلیه دستورالعمل ها و ضوابط ایمنی و آتش نشانی رارعایت نموده و حداکثر ظرف مدت یک ماه گواهی تاییدیه سازمان ایمنی و آتش نشانی را به دستگاه نظارت مربوطه ارائه نماید. بدیهی است در صورت عدم رعایت این بند مشمول فسخ پیمان خواهد گردید.
  • به قیمت های زیر پایه، فاقد امضاء، مخدوش و مشروط، فاقد سپرده و پیشنهادهایی که بعد از مهلت مقرر واصل شود، ترتیب اثر داده نمی شود.
  • مهر و امضاء کلیه برگ های شرایط شرکت در مزایده با قید قبول است و تکمیل فرم پیشنهاد قیمت می بایست به حروف و عدد خوانا و بدون خط خوردگی باشد.
  • در صورتی که اوراق بدون امضاء تسلیم گردد، به منزله آگاهی از تمامی شرایط مزایده بوده و باعث سلب مسئولیت و عدم اجرا نخواهد بود.
  • سایر موارد پیش بینی نشده در متن قرارداد لحاظ می گردد.

 

 

مجاهد نظارات        

شهردار بندر ماهشهر